assistant

Speel de voordelen van Salesforce Einstein GPT uit

3 mei 2024

Salesforce

Sinds de release van ChatGPT door OpenAI in september 2022 is Generatieve AI (GenAI) het belangrijkste onderwerp van bijna alle technologiegesprekken.  Bedrijven hebben zich gehaast om GenAI-tools op de markt te brengen om hun oplossingen aan te vullen en zo op de kar te springen van wat volgens voorspellingen een industrie van 1,3 biljoen dollar zal worden. In maart 2023 introduceerde Salesforce Einstein GPT, een generatieve AI-tool die kan worden gebruikt in combinatie met andere Salesforce Cloud-producten. Salesforce is sindsdien de mogelijkheden ervan blijven verbeteren en uitbreiden.

Laat jouw bibliotheek voor je werken

Salesforce's Einstein GPT verhoogt de productiviteit als het op de juiste manier wordt geïmplementeerd. Om de AI-tools van Salesforce en de toepassing ervan te begrijpen, moet je eerst begrijpen wat GenAI is. In de kern is Einstein GPT getraind om in menselijke taal te antwoorden als reactie op een prompt. Een prompt kan een vraag zijn, een verzoek om informatie of zelfs maar een paar woorden.

Stel dat je een bibliotheek van duizend boeken had gelezen en een eidetisch geheugen had, zodat alle informatie in je hersenen is opgeslagen. Als iemand je een vraag stelt over een specifiek onderwerp, zou je, zolang er informatie in een aantal van die boeken in je hersenen is opgeslagen, een antwoord kunnen formuleren op basis van de informatie uit die bibliotheek.

GenAI werkt op ongeveer dezelfde manier. Het heeft een bibliotheek met informatie, een Large Language Model (LLM) genaamd, en kan gegevens snel extrapoleren en analyseren. Ook hier is het afhankelijk van de informatie die het LLM over het onderwerp bevat om het antwoord te formuleren.

Om LLM's te trainen, worden grote hoeveelheden gegevens ingevoerd om het systeem te laten leren. Zodra de informatie er is, geef je een zin op en vraag je het systeem om de zin te vervolgen. Je geeft het feedback om te vertellen of de zin correct is of niet. Blijf testen en controleren door zinnen te geven die het systeem nog niet eerder heeft gezien.

Het verfijnen van een LLM voegt een specialisatielaag toe. Als het bedrijf een ziekenhuis is en patiëntenrapporten wil produceren op basis van afspraak- en onderzoeksnotities uit patiëntendossiers, wordt de meer generieke LLM blootgesteld aan verdere gegevens zoals bestaande patiëntenrapporten, diagnostische informatie en klinische taal. De GPT kan dan een rapport produceren met de gespecialiseerde taal en een analyse van de testresultaten geven.

Word proactief met Einstein GPT

Om terug te komen op mijn eerdere uitspraak over GenAI die de productiviteit verhoogt: als je Einstein GPT van Salesforce op de juiste manier traint en implementeert, biedt het een concurrentievoordeel voor je bedrijf.  Met Einstein GPT kunnen gebruikers gepersonaliseerde e-mailsjablonen genereren op basis van een analyse van onder andere de activiteiten van het bedrijf waarmee ze communiceren.

Stel je voor dat je een klant hebt die al heel lang klant is, maar waarvan onlangs een aantal servicezaken zijn geregistreerd en waarvan het contract verlengd moet worden. Wanneer je gevraagd wordt om een samenvatting van de klant te geven, kan Einstein GPT een aantal proactieve stappen aanbevelen om het risico te minimaliseren dat de klant niet verlengd wordt vanwege recente serviceproblemen. Met Einstein GPT kan een gepersonaliseerde e-mail worden gegenereerd met een uitnodiging voor een bezoek aan jouw kantoor om een nieuw, nog niet aangekondigd product te bekijken en een zakenlunch als eerste stap om het vertrouwen in jouw bedrijf te herstellen.

Het genereren van deze e-mail zou veel verkopers veel tijd kosten om te schrijven en te bewerken voor verzending. Met Einstein GPT kan de verkoper de te gebruiken tone-of-voice specificeren (bijvoorbeeld zakelijk, vriendelijk of zelfs grappig, afhankelijk van de relatie met de klant), evenals verwijzingen naar cases of eerdere activiteiten die ze willen benadrukken. Zodra de tekst is gegenereerd, bekijkt de human-in-the-loop (de verkoper) de tekst, past eventuele wijzigingen toe en verstuurt de e-mail.

Gegevens vormen de kern van elk generatief AI-model. Einstein GPT maakt gebruik van de gegevens in jouw organisatie, geanonimiseerd zodat jouw aangepaste gegevens worden beschermd in overeenstemming met de GDPR-voorschriften. In een aparte post zal ik onderzoeken hoe Salesforce en de Einstein Trust-laag gegevens beschermen tegen kwaadwillende actoren en de risico's van hallucinaties en toxiciteit minimaliseren.

Spring op de AI-trein

Het gebruik van Einstein GPT biedt elk bedrijf concurrentievoordelen op het gebied van productiviteit en klantbetrokkenheid. Bij Inetum zien we de voordelen die deze winst oplevert en innoveren we samen met Salesforce als partner om de beste oplossingen in zijn klasse te bieden. De komende maanden verwachten we snelle innovatie in het AI-landschap en we zijn klaar om mee op die trein te springen. We staan klaar om samen met jou een Salesforce AI-roadmap uit te stippelen en deze ook te realiseren. Bezoek onze stand op de Salesforce World Tour in Mechelen op 16 mei om te bespreken hoe we jou kunnen helpen om jouw AI-doelstellingen te bereiken.

 

Geschreven door JoAnn Culbertson
Senior Consultant Salesforce Inetum België

 

Ontmoet ons op Salesforce World Tour Essentials Belgium